Gå till innehåll

VILLKOR

Följande villkor gäller för alla leveranser från BodyMindCompany

Betalningssätt

Du kan betala med Visa och Mastercard.

Du betalar först för dina varor, då dem sänds från vårt lager. Även om betalningen godkänds av din kortutgivare när du genomför din internetbeställning, drar vi först beloppet från ditt konto när varorna är registrerade som skickade. Du får då en e-post som bekräftar att varorna är skickade och att vi vid samma tillfälle drar det avtalade beloppet.

Alla priser är angivna inkl. moms, i svenska kronor.

Leverans

Vi skickar normalt din beställning från vårt lager inom 1-4 arbetsdagar. Finns din beställning inte på lager får du, så snart som det är möjligt, besked via e-post om förväntad leveranstid.

Varan levereras av UPS till leveransadressen alla vardagar mellan kl. 8.00 och 16.00.

Har du ingen möjlighet att vara hemma på leveransdagen kan varan ställas i uthus/garage/carport m.m. Du kan även få varan levererad till en annan leveransadress (t.ex. arbetsplatsen, grannen, m.m.), där det är möljligt för någon att ta emot den (kom ihåg att uppge detta under adressupplysningar vid beställning).

Ring eller maila gärna och få upplysningar om det exakta priset för leverans av dina varor innan du beställer, eller se ditt total pris (inkl. frakt) när du beställer direkt här på vår hemsida.

Var uppmärksam på att ovanstående INTE gäller stationära bänkar. Ring för närmare upplysningar vid leverans av stationära bänkar.

Mottagande av vara/produkt

När du mottar de beställda varorna, ska du komma ihåg att kontrollera dem för synliga skador.

Om emballaget är skadat eller visar andra synliga tecken på defekt, ska du på fraktsedeln bara kvittera varan som mottagen (med reservation för eventuella skador på innehållet) eller vägra motta varan och låta chauffören ta med den igen.

Om emballaget är intakt, men du ändå upptäcker att varan är skadad när försändelsen öppnas, ska du anmäla detta till oss på tel: 040-29 48 29 senast 5 dagar efter det att du mottagit varan.

Oavsett om det är tal om synliga eller dolda skador ska du kontakta BodyMindCompany, så vi kan hjälpa dig att lösa problemet.

Returrätt

Om du har ångrat ett köp, eller om varan inte lever upp till dina förväntningar lämnar vi generellt 14 dagars full returrätt. Returrätten gäller även om du har öppnat emballaget – detta gäller dock inte oljor och krämer, som ska returneras i obruten förpackning.

För alla Earthlite-produkter gäller den särskilda ”30 Dagars Full Returrätt”.

Earthlite 30 Dagars Full Returrätt

Om du av en eller annan anledning inte är helt nöjd med din Earthlite-produkt, kan du returnera den inom 30 dagar och få pengarna tillbaka. Reklamationsrätten och garantin gäller från den dagen du fysiskt mottar varan.

Returnera en reklamation – steg för steg

För att få den bästa möjliga behandling och för att undvika eventuella missförstånd ombeds du kontakta kundservice på tel (+46) 040-29 48 29 innan du returnerar en vara. Kom ihåg att uppge namn eller fakturanummer.

Paketera returvaran i orginalförpackning/emballage, så vitt det är möjligt, och kom ihåg att skicka med samtliga delar/tillbehör.

Paketet skickas till:

BODYMINDCOMPANY APS

Danstrupvej 25B

3480 Fredensborg

DANMARK

När vi mottar paketet, och har konstaterat att reklamationen är berättigad, returnerar vi dina pengar på en check inom 3-5 arbetsdagar.

Garanti

Alla varor i vårt sortiment omfattas, som minimum, av konsument-köplagens 2-åriga reklamationsrätt. På en mängd varor har du oftast - utöver den 2-åriga reklamationsrätten – 1 års garanti eller mer (läs mer om villkoren för Earthlites ”Livslång Garanti” nedan).

Earthlite Livslång Garanti

EarthLite lämnar en garanti på sina bärbara och stationära bänkar samt bärbara massagestolar, som täcker brister i material, design och hantverk. Garantin omfattar reparation eller ersättning av defekta delar/material, så länge som du – den ursprungliga ägaren – äger bänken, eller 5 år efter det att bänken har utgått ur sortimentet.

EarthLites överdrag och skumfyllning garanteras i 3 år. Denna garanti omfattar inte skador som följd av otur, misskötsel eller försumlighet t.ex. sprickor i överdraget.

Reklamationsrätten och garantin gäller från den dagen du fysiskt mottar varan.

Säkerhet

BodyMindCompany är säkert! Vi använder oss av den senaste och säkraste säkerhetsteknologin för att kryptera all personlig information om dig, dvs. kreditkortnummer, adress, etc. Vi krypterar denna information med SSL-teknologi och kan därigenom på ett säkert sätt skicka den via Internettet.

Swedish